PEL.LÍCULA MARY POPPINS
L’elecció d’aquesta pel·lícula va sorgir recordant
pel·lícules vistes a d’infància. Al pensar en aquesta em va vindre a la ment
el tipus de vivenda de la família
junt a algunes de les coses comentades a
classe, així que va ser l’elegida.
La pel·lícula va ser realitzada en l’any 1964,
però està ambientada a l’Anglaterra de 1910, època del regnat de “Eduardo VII”.
En aquest context apareix la família protagonista de la pel·lícula, la família
Banks. És una família de classe acomodada,
el pare treballa al banc, tenen dues serventes i una mainadera encarregada dels
xiquets de la casa.

La planta baixa es tracta d’una planta oberta,
d’una estança passem a altra, no veiem les portes , sols trobem la de la cuina.
Des del rebedor podem passar al salo i d’aquest al menjador a traves de buits,
això si, buits decorats amb cortinatges.
El que m’ha semblat més curiós d’aquest
rebedor son les columnes d’estil clàssic que apareixen. Podriem classificar
l’estança com eclèctica, ja que la combinació de les columnes amb l’escala i la
resta de decoració i mobles és curiosa. Apareixen gran quantitat de figures i
ceràmica que es recolzen en mobles, mobles que semblen tindre sols aquesta funció de sustenta, i combinats amb els quadres creen un espai
recarregat en quant a decoració.
.jpg)
Al passar a la sala d’estar trobem de nou gran
decoració, mobles que suporten gran quantitat de figures, ceràmiques i
plantes... , quadres a la paret de distintes grandàries i formes, colgats de
maneres diverses, alguns amb cordons, altres sense, i l’altre element molt
present es el cortinatge. Aquest apareix tant en els buits de les finestres,
cortinatge tupit d’obscurs colors i
sobre altres cortines més clares i translúcides que deixen passar la llum, com
als buits que separen estances. Es un
cortinatge totalment decoratiu, amb les seues formes perfectes i la incorporació
de sellers. Hi trobem també molts rellotges i
espills per damunt dels aparadors sobre els que recolzen objectes.

La decoració de la casa i els mobles en
general es classificaria amb un “estil
eduardiano” on es poden vore influencies del art nouveau i del art and crafts i
que també ens recorda al estil Lluis XVI de França. Els mobles son la majoria d’estil
neobarroc, les butaques estan tapissades amb un estampat floral.
Pujant per l’escala coberta amb una catifa
roja i acompanyada de quadres a la paret arribem a la planta alta on trobem l’habitació
del xiquets i la de la mainadera junt a esta.
Aquestes estances també estan folrades amb
papers estampats. Es una habitació molt plena d’objectes, en aquest cas son els
joguets dels xiquets clar, i els mobles que els contenen; però a les parets
també apareixen de nou quadres i cortines. Trobem els armaris a la paret, on es guarden
els abrics, els barrets i altres peces de roba. Els llits són metàl·lics amb algun element
decoratiu i també s’observa alguna cadira feta amb vímet, pròpia de l’estil “eduardino”.

Per concluir parlaré de la relació dels
personatges i les funcións de cada l’espai. Queda ben clar la relació de cada espai
amb cada un d’ells. Els xiquets tenen la seva pròpia habitació junt a la mainadera
que es on es troben tot el temps quan no estan fora de casa, una habitació
plena de joguets i acollidora amb la xemeneia i la cadira on Mary Poppins seu.
En la saleta d’estar es on sempre trobem al senyor Banks i el lloc on conversen
ell i la senyora Banks, un lloc acollidor amb decoració femenina, però al
mateix temps una estança seria. I des del punt de vista del conjunt de la casa s’entén
la relació dels espais i decoració amb l’època en la que s’ambienta la
pel·lícula i amb la posició social de la família.
Me ha encantado que hayas cogido esta película para el comentario de los interiores. Me ha gustado mucho la minuciosidad de tu entrada. La verdad es que ahora no podré verla con la misma mirada. Estaré atenta a los interiores que, seguro, también tendrán cierto aroma de la época en la que se realizó la película. Aunque sí recuerdo una magnífica dirección artística.
ResponElimina