dimecres, 22 de maig del 2013

P4_PAA_Anunci KH7: La provocació en la publicitat



 El 2011 es va llançar una campanya del producte KH7 en forma de tres anuncis similars ben sorprenents, tant per  la seua temàtica eròtica ben allunyada dels anuncis de productes de neteja convencionals com per la manera tant inesperada de vendre’t el producte.
Aquests spots són obra del director Bigas Luna, el qual va faltar l’Abril d’aquest mateix any, i no van quedar exempts de polèmica. 
 
 El vídeo no deixa lloc a dubtes del que es pretén revolucionar l'espectador. Per si algú no el recorda el descriurem: consisteix en una escena eròtica en una cuina convencional moderna on la dona és la dominadora, una espècie de Femme fatale que trenca radicalment amb l’estereotip de la dona clàssica, que obliga l’home a netejar bé siga el banc de la cuina, la vitroceràmica, el rentaplats o el que siga, com si fóra un esclau domèstic/sexual.  Centrant-nos en la vessant més domèstica, és important destacar com s’invertixen els papers de forma divertida, on la dona és la que sap fer, n'està farta d’encarregar-se’n de tot i es rebel·la. Per altra banda apareix l’home usat com un individu ingenu i al servei de la dona.  Un home dominat, però que al mateix moment ho fa de bon grat, emfatitzant el seu caràcter actiu i emprenedor. Una pinzellada que deixa a kilòmetres de distància aquella figura decimonònica tancada de l'home com a senyor de la casa.
 
En realitat s’arriba just a l’extrem oposat del que s’ha vingut criticant durant l’últim segle, i de fet, d’invertir-se els papers en el vídeo, estaríem davant un cas d’escàndol masclista. No obstant aconseguix un bon resultat, amb gran nivell d’atenció cap als personatges i en conseqüència cap al producte, en un context provocatiu i idealitzat, Probablement aquesta escena no es traslladarà a les llars dels espectadors, però sí que farà a les ames de casa netejar amb més entusiasme.

En conclusió, pense que aquest spot compensa el desequilibri que encara existeix en moltes cases entre ambdós gèneres. Projecta una imatge de normalitat i també de modernitat, on es mostra la facilitat de desenvolupar les tasques que tantes vegades resulten avorrides i inclús odioses. Ací, tant l’home com la dona ixen guanyant i transmeten un model que transportar a la vida quotidiana.

Netejar mai serà el mateix després de veure açò!

1 comentari:

  1. ¡Como que limpiar tiene estos resultados! Oye, a lo mejor los tiene y yo ni me he enterado. A lo mejor si uso KH7... No sé, a mí no me gusta esta publicidad. Me parece un tanto ridícula, fuera de lugar, sin sentido. Debo estar haciéndome mayor. ¡Buen comentario!

    ResponElimina