El 2011 es va llançar una campanya del producte KH7 en
forma de tres anuncis similars ben sorprenents, tant per la seua temàtica eròtica ben allunyada dels
anuncis de productes de neteja convencionals com per la manera tant inesperada
de vendre’t el producte.
Aquests spots són obra del director Bigas Luna, el qual
va faltar l’Abril d’aquest mateix any, i no van quedar exempts de polèmica.
El vídeo no deixa lloc a dubtes del que es pretén revolucionar l'espectador. Per si algú no el recorda el descriurem: consisteix en una escena eròtica en
una cuina convencional moderna on la dona és la dominadora, una espècie de Femme fatale que trenca radicalment amb
l’estereotip de la dona clàssica, que obliga l’home a netejar bé siga el banc
de la cuina, la vitroceràmica, el rentaplats o el que siga, com si fóra un esclau
domèstic/sexual. Centrant-nos en la
vessant més domèstica, és important destacar com s’invertixen els papers de
forma divertida, on la dona és la que sap fer, n'està farta
d’encarregar-se’n de tot i es rebel·la. Per altra banda apareix l’home usat com un individu ingenu i al servei de la
dona. Un home dominat, però que al
mateix moment ho fa de bon grat, emfatitzant el seu caràcter actiu i
emprenedor. Una pinzellada que deixa a kilòmetres de distància aquella figura decimonònica tancada de l'home com a senyor de la casa.
En realitat s’arriba just a l’extrem oposat
del que s’ha vingut criticant durant l’últim segle, i de fet, d’invertir-se els
papers en el vídeo, estaríem davant un cas d’escàndol masclista. No obstant
aconseguix un bon resultat, amb gran nivell d’atenció cap als personatges i en
conseqüència cap al producte, en un context provocatiu i idealitzat,
Probablement aquesta escena no es traslladarà a les llars dels espectadors, però
sí que farà a les ames de casa netejar amb més entusiasme.
En conclusió, pense que aquest spot compensa el desequilibri que encara existeix en moltes cases entre
ambdós gèneres. Projecta una imatge de normalitat i també de
modernitat, on es mostra la facilitat de desenvolupar les tasques que tantes vegades resulten avorrides i inclús odioses. Ací, tant l’home com la dona ixen guanyant i transmeten un model que transportar
a la vida quotidiana.
Netejar mai serà el mateix després de veure açò!
¡Como que limpiar tiene estos resultados! Oye, a lo mejor los tiene y yo ni me he enterado. A lo mejor si uso KH7... No sé, a mí no me gusta esta publicidad. Me parece un tanto ridícula, fuera de lugar, sin sentido. Debo estar haciéndome mayor. ¡Buen comentario!
ResponElimina