divendres, 29 de març del 2013

P4_PAA_Anàlisi anunci.

ANUNCI "PAVOFRIO"



En un primer moment  al plantejar-me la realització d’aquesta activitat havia pensat en elegir els típics anuncis masclistes relacionats amb productes de neteja dirigit a la dona o la venda de cervesa dirigida a l’home. En molts delS anuncis que apareixen en la televisió i més concretament en els anteriorment nomenats segueixen vigents certs estereotips masclistes que pareixen més típics d’una societat més anclada en el passat que de la societat actual.



He  elegit un anunci de la marca comercial “Pavofrio”, que va estar en antena durant l’estiu 2010. En aquest anunci es mostra una imatge molt positiva de la dona actual, una dona treballadora, amb èxit, dinàmica... i es clar, sense estereotips masclistes.

Aquest anunci comença amb una xica que treballa en una cadena de muntatge de nines. Aquestes nines diuen frases típiques com per exemple “soy muy guapa”. La xica que treballa en la fabrica cansada d’aquestes frases es  dedica a agafar nines de la fabrica, canviar el seu aspecte, gravar-los altres missatges més tipis de la dona actual i no masclistes i desprès les retorna a la cadena de muntatge.

Des del meu punt de vista aquest  és un anunci fantàstic pel que respecta a la manera publicitària de conseguir el consum. Dona la imatge d’un model de dona en el que moltes xiques es podrien sentir identificades. No és l’estereotip de dona que sols s’ocupa de la casa, o de la xica que sols es preocupa per estar guapa, estereotips que també continuem veien a l’actualitat encara que van desapareguent.

2 comentaris:

  1. "venga hija si son todas iguales!...no!"

    ResponElimina
  2. Al menos es un intento de cambiar el mensaje habitual en la publicidad y ofrecer otra imagen de lo femenino. Algo es algo. Pero queda mucho camino por andar. Muy bien tu entrada.

    ResponElimina